Van een grote stad naar een tropisch eiland... - Reisverslag uit Suva, Fiji van marliesloes - WaarBenJij.nu Van een grote stad naar een tropisch eiland... - Reisverslag uit Suva, Fiji van marliesloes - WaarBenJij.nu

Van een grote stad naar een tropisch eiland...

Door: Loes en Marlies

28 Oktober 2006 | Fiji, Suva

Het is al een tijdje stil op deze website, maar de reizende dutchies hebben gewoon teveel te doen! Zo zijn we naar de Australia Zoo geweest om daar de crocodile show van Steve Irwin te bekijken. Toch raar dat hij er niet meer is en dat besef je vooral als je daar bent. We hebben veel over zijn levensloop gehoord en er is een grote herdenkingsmuur voor hem in de zoo. Wij zijn verliefd geworden op Koala beertjes! Loes staat heeft een baby koala vastgehouden, so sweet! Daarna was het dan eindelijk tijd voor de grote stad Brisbane! Wat een verschil met de rest van de oostkust! We verbleven midden in The Valley, de uitgaansplek van Brizzie. Behalve (veel) shoppen en cappuccino's drinken gingen we 'savonds helemaal los in de vele bars. We hebben een australische avond gehad met Marlies haar vrienden die ze uit Canada kent. Erg leuk om ze weer te zien na zo'n lange tijd! Zij konden ons precies vertellen waar de leuke bars waren. Vrijdagavond was het tijd voor Loes haar afstudeercadeau van Marlies: uitgebreid dineren in een italiaans restaurant. Of het nou door onze charmes kwam of dat de kok in een goed humeur was; de rekening bestond enkel uit de drankjes (dus het driegangen-menu gratis) Lucky us! Daarna een danssessie in de #1 club of Australia - The Family. Na al dit stappen waren we hoognodig toe aan een..vakantie! De Fiji-islands was de bestemming. Deze eilanden groep ligt 3 uur vliegen vanaf Australie en is een ware tropische vakantiebestemming. Afgelopen zondag zijn we daar aangekomen en verbleven we de eerste dag op het hoofdeiland in de stad Nadi. De volgende dag lag de ferry klaar voor een cruise langs de Yasawah-eilanden. Veel eilandjes zijn superklein; in vijf minuten ben je het hele eiland rond. Texel is er echt megagroot bij! Je moet je voorstellen dat er een grote ferry bij een heel klein eilandje stopt, er komt dan een heel klein bootje aan met een paar fijianen erin en daar moet je dan instappen. Op het eiland aangekomen word je toegezongen door een groep lachende, gitaarspelende eilandbewoners. Je wordt aan iedereen voorgesteld en iedereen zegt vrolijk Bula (welkom/ hallo). In je hangmatje kom je bij van de zware reis door Australie, terwijl je geniet van het mooie uitzicht. Plots word je verschrikt wakker van een trommel geluid: tijd om te eten! Drie keer per werden we bediend door vrouwen en mannen in kleurige kledij met een grote bloem in hun haar. Het eten was soms wat weinig en kon ook iets beter, maar ach...op zo'n prachtig eiland mag je niet klagen. Met ons duikbrevet op zak hebben we een prachtige duik gemaakt langs een koraalwand op 21 meter diepte. Het koraal in allerlei kleuren, veel mooie, grappige vissen..onder andere Nemo! Het is toch geweldig dat je zelfs als backpacker hier naar toe kan, weliswaar in een 16 persoonskamer..maar toch. S'avonds was er entertainment in de vorm van vuur- en dansshows. We zullen voor jullie allemaal de Bula-dans doen als we terug zijn in het koude Nederland. Al met al wel een cultuurshock, maar zeker de moeite waard en een erg mooie aanvulling op onze reis.

• 28 Oktober 2006 - 08:39

Tessel:

Ik had dan wel een weekje geen college, maar een dagje amsterdam komt er toch wat slecht vanaf in vergelijking met de Fiji eilanden ;)! Liefs!

• 28 Oktober 2006 - 08:41

Maris:

ben jaloeoeoeoeoers!!! leuk man! have fun! kus mariska

• 28 Oktober 2006 - 09:33

Karste En Geertje:

Leuk, een hangmat lijkt mij ook nog wel eens wat. Heb je nog iets gemerkt van Alexander en Màxima die waren ook daar en in Tasmanië(400j bestaan).Veel plezier en goede reis verder...

• 28 Oktober 2006 - 09:41

Thijs:

Klinkt heerlijk die Fiji-eilanden! Moeten we ook maar eens naar toe gaan :) Wij hebben gister een duiktrip gemaakt op t Great Barrier Reef, was erg cool, ook Nemo visjes gezien..! Morgen naar Cape Trib en dan moeten we echt gaan werken. Het andere Australische leven...

Have fun dames.

Greetz
    Thijs, Pim en Judith (onze 3e musketier uit 1770)

• 28 Oktober 2006 - 10:41

Esther De Wilde:

AAaaah wat tooof! Echt zo mooi daar! Ik wil ook! Hier regent het inmiddels en is de temperatuur gedaald tot 13 graden...hoera. Ik ben jaloers!
    Heeeel veel plezier nog!
    Liefs Esther!

• 28 Oktober 2006 - 15:21

Simone:

Hee Marlies! En waren ze (of hij, weet niet precies wie je allemaal gezien hebt) nog even leuk? Liefs!

• 29 Oktober 2006 - 23:53

Heleanne:

Sounds good! Kan niet wachten!!! ben nu in Sydney wanneer denken jullie hier aan te komen? En wanneer wacht t kikkerland weer op jullie? Dikke kus en have fun