Ter land, ter zee en in de lucht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marliesloes - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en in de lucht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marliesloes - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en in de lucht!

Door: Loes en Marlies

13 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Het is alweer een tijdje stil rond ons, maar dat komt omdat we te druk zijn met allemaal leuke dingen! Een paar mexicanen hebben ons in Airlie Beach meegenomen voor een autorit naar een strand wat heel leuk was. Daarna hebben we 4 dagen doorgebracht in de meest laid-back plaats van heel Australie: Town 1770. Er is pas sinds 3 jaar een verharde weg en ook backpackers zijn nieuw daar. We dachten eerst, wat moeten we daar gaan doen voor een paar dagen, maar dat bleek totaal verkeerd gedacht te zijn. We hebben de eerste dag een choppa-tour gedaan (een choppa is een soort mini Harley Davidson). Wij waren zo enthousiast, dat de baas ons na afloop vroeg of wij hem de eerst volgende dagen wilden helpen. Moet je je voorstellen, wij hebben beiden nog nooit op een motor gereden en dan word je gevraagd of je bij een motorcompany wilt werken. Onze werkzaamheden bestonden vooral uit de groep bij elkaar houden, mensen ophalen en wegbrengen in zijn auto's en zorgen dat de wat meer onzekere meiden niet onderuit gingen (wat helaas wel eens gebeurde). Als dank kregen we een dag onze eigen choppa's, een huurauto waarmee we een gevaarlijke toch door de jungle maakten (en daarbij een boompje raakten...OOOPS!), een flitsend promo-tshirt en elke dag gratis wedges (een soort patat) bij een fantastische zonsondergang. Als je in Australie bent moet je natuurlijk in ieder geval geprobeerd hebben om op een surfboard te staan. In Town 1770 hadden wij onze eerste poging tijdens surfles. De meeste keren bleef het bij een poging, surfen is toch best wel moeilijk. Het blijkt lastig om op dat board te staan. We hebben Town 1770 op gepaste wijze verlaten, namelijk met een prive vliegtuig! De plaatselijke piloot bood ons een lift aan naar Hervey Bay. De piloot heeft ons zel Erg spannend om een vliegtuig te besturen! Als de piloot zelf vloog gingen we een meter boven het strand vliegen. Eenmaal aangekomen in Hervey Bay was het tijd voor onze Fraser Island tour. De tour komt op dit neer: 10 vreemde mensen worden in een 4wd gestopt, zelf eten kopen en koken, tentjes (zonder matjes) waar je op moet gaan slapen en verder moet je alles maar zelf weten. Het kwam er op neer dat deze 2 dutchies een beetje de tour moesten leiden om alles binnen de tijd te kunnen bekijken (we hadden italianen in onze groep die geen flauw idee hadden wat ze deden en (dikke) ieren die alleen maar bezig waren met eten...) Fraser is het grootste zandeiland ter wereld (meer zand dan de Sahara). Het heeft een prachtig wildlife en we hebben dolfijnen, walvissen, zeeschildpadden, roggen en dingo's gezien. De rangers hadden ons gewaarschuwd voor de dingo's, wilde honden. We dachten eerst dat het wel meeviel, maar toen we aan het wandelen waren en er een dingo voor onze neus stond, schrokken we wel even. Na Fraser zijn we naar Rainbowbeach vertrokken. De eerste dag konden we het beter Rain...beach noemen maar goed. We hebben veel lol gehad met ieren in ons hostel. Op een ochtend zijn we heel vroeg opgestaan om dolfijnen te voederen. Nu zijn we in Noosa Heads en gaan we morgen naar de Australian Zoo van Steve Irwin!

Cheerz!

• 13 Oktober 2006 - 01:51

Heleanne:

Toffe pictura's! Ik heb mn vlucht 10 dagen eerder naar sydney verplaatst, ga nu al de 27e! Zin in!!! Zeker als ik die foto'e zie. Enjoy!

• 13 Oktober 2006 - 02:16

Thijs:

Hey dames,

Jullie Fraser Island verhaal klinkt wel erg herkenbaar! Lekker slapen op de grond... Maar dolfijnen en roggen zien is dan wel weer nice.. :)

Wij zitten nog steeds in Magnums hostel, in Airlie...
    Morgen lekker de boot op. Ben benieuwd!

Have fun in NZ en Fiji! En maybe tot later.

Greetz x
    Thijs

• 13 Oktober 2006 - 07:47

Tessel:

Nou dames klinkt weer fijn allemaal! Misschien nieuwe carriere mogenlijkheden in de toerisme sector? Enjoy! Liefs

• 13 Oktober 2006 - 09:28

Mariska:

jeetje, wat een avonturen allemaal weer, wat leuk zeg!! leuk om steeds jullie verhalen te lezen, komen steeds weer herinneringen naar boven van toen ik er was...geniet ze maar weer, dames!! kus mariska

• 13 Oktober 2006 - 10:05

Babke:

haia!
    bij mij komen geen herinneringen boven, maar wel het idee dat ik jullie reis echt een keer moet maken... (bedenk ik me terwijl ik met m'n studie bezig ben.. zucht)
    ik sprak gisette gisteren en toen ze de foto's zag kreeg ze enorme heimwee. weet dus goed wat jullie nu aanrichten in nederland!

x babke

• 13 Oktober 2006 - 15:46

Dirk:

Wat leuk, vooral die choppatour spreekt mij enorm aan.

• 14 Oktober 2006 - 15:02

Karste En Geertje:

Hallo meiden, jullie hebben het echt naar de zin daar, gezien het enthousiasme waarmee jullie vertellen. Deze week ving ik op dat het bij jullie nu lente is, 30Gr.en enorme bosbranden. Iets van gemerkt? Het ga jullie goed, groetjes Karste en Geertje!(bedankt voor de mail)

• 16 Oktober 2006 - 20:30

Jitha En Hans Peter:

Hallo ladies!
    Het is wel duidelijk dat er erg veel te genieten valt op jullie reis en dat jullie dat ook volop doen. Houen zo!
    Veel liefs!!!

• 18 Oktober 2006 - 16:21

Simone Ballijns:

Gewoon te cool allemaal! Ik wil ook!!!

• 23 Oktober 2006 - 12:28

Ewold:

Klinkt allemaal nog steeds geweldig!! Vorige week is Stefan bij ons op bezoek geweest om ons huuske te bezichtigen! Bedankt voor je kaartje!! Nog veel plezier!!!

Greetz Ewold

• 23 Oktober 2006 - 20:27

Esther:

Hey Marlies,

Ik heb vandaag je kaart ontvangen hoor!! Erg lief van je. Ik zal er voor zorgen dat de rest hem zo snel mogelijk ziet en leest. Veel plezier en we houden contact.

Kus Es

• 26 Oktober 2006 - 21:52

Marije Z:

Loes, you've got mail! Enne we hebben je gemist hoor afgelopen vrijdag op het afstudeerfeestje van Simon en Tinie!
    Groeten aan Marlies!
    Liefs Marije