Nee, wij zijn niet Zweeds! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van marliesloes - WaarBenJij.nu Nee, wij zijn niet Zweeds! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van marliesloes - WaarBenJij.nu

Nee, wij zijn niet Zweeds!

Door: Loes en Marlies

10 November 2006 | Australië, Byron Bay

Nog een paar dagen te gaan en dan gaan we naar Nieuw-Zeeland waar we in vijf weken het land gaan verkennen in onze eigen campervan! Nu zijn we echter nog in Byron Bay, in de Art Factory - een heel gaaf hostel in resort style waar je de raarste vormen van accomodatie hebt (teepees, een verbouwde bus etc) In dit hostel is er ook van alles te doen; fire-shows, comedie, quiz-avonden en een funcky bioscoop waar je ligstoelen hebt (erg comfortabel om zo een fimpje te kijken!)Afgelopen vrijdag hebben we allebei een massage-cursus gedaan. Het was best een intensieve cursus, maar ook wel erg relaxt aangezien je de helft van de tijd als proefkonijn moest figureren. Toen we de cursus afgerond hadden, werd ons gevraagd of we 's avonds wat bij wilden verdienen als masseuses. We moeten mensen 5 minuten schouder/nek massages geven in een bar/restaurant voor een donatie. We moesten er even aan wennen om zomaar naar mensen toe te stappen en te vragen of ze een massage willen, maar nu we daar eenmaal aan gewend zijn is het een erg leuke manier om best veel geld te verdienen. En ach,het is niet echt werken, aangezien we het maar 2 avonden gedaan hebben en het nu nog een avondje gaan doen. We hebben hier in Byron Bay 3 hele leuke meiden leren kennen, Patrice, Bernadette en Rosanne, waar we de hele dag mee optrekken, erg gezellig! We hebben met z'n vijven een dagtour gemaakt naar Nimbin. Nimbin is de enige plaats in Australie waar drugs gedoogd wordt. We werden door elke local aangesproken of we drugs wilden. De locals zijn echt drugsverslaafd en te maf om te zien; de vrouwen zijn een soort heksen en de mannen zien er ook niet al te best uit. We hadden gehoord dat een oma cookies verkoopte die ook nog een beetje na chocola smaakten en dus iets beter te eten waren dan de meeste cookies die hier te koop waren. Tja en toen was het tijd om zo'n cookie naar binnen te werken. Laten we zeggen dat het wel werkte: Loes vond spontaan appels lekker en Marlies kon amper de waterval zien die we ook nog tijdens deze tour gingen bekijken. Maar goed, weer een eenmalige ervaring rijker zullen we maar zeggen. Voordat we naar Byron Bay gingen zijn we 4 dagen in Surfers Paradise geweest. Je houdt van deze stad of je haat het zeggen ze. Het is het Las Vegas van Australie. We vonden het er wel gezellig, maar dat was het ook wel. Naast het stappen was er weinig te doen, aangezien je bijna van het strand af werd gewaaid. We hebben hier een whale watching tour gedaan. Het was een mooi gezicht om zo'n groot beest uit het water te zien springen. Een walvis kan wel 16 meter worden!

• 10 November 2006 - 11:22

Marije Z:

't Ziet er allemaal gezellig uit op de foto's! Vanaf welke plaats gaan jullie naar NZ? Vanaf Sydney?
    Alvast heel veel plezier in Nieuw Zeeland! Het is er erg mooi! Hopelijk lukt het nog op Jantien te meeten!
    Take care, Marije XXX

• 10 November 2006 - 13:27

Danielle:

He meiden!!
    alles goed daar zo te lezen!
    Nog bedankt dat je aan mijn verjaardag hebt gedacht Marlies, erg lief van je.
    heel veel plezier nog en tot over een paar maandjes
    Liefs Dani

• 10 November 2006 - 14:50

Stefan:

Hee meiden, wat een open minded actie met die cookies! Juich het allemaal toe, je leeft maar 1 keer!

• 11 November 2006 - 11:35

Jitha En Hans Peter:

Weer eens tijd voor de groeten van ons...
    Watertandend lezen we over jullie avonturen!
    Houen zo!! Veel liefs!!