On top of the world! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van marliesloes - WaarBenJij.nu On top of the world! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van marliesloes - WaarBenJij.nu

On top of the world!

Door: Loes en Marlies

08 December 2006 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Mensen zeggen dat het zuidereiland mooier is dan het noordereiland en wij kunnen dat na twee weken op het zuidereiland alleen maar beamen. Het is geen straf om soms uren te moeten rijden naar de volgende bestemming als de weg erheen supermooi is. Regelmatig stoppen we dan ook om het uitzicht te bewonderen en veel foto's te maken. Onze tocht op dit eiland begon 2 weken geleden in Picton waar de ferry aanmeerde vanuit Wellington. Dit slapende dorpje bleek een groot marinepark te zijn waar je 's nachts niet mocht wildkamperen. Toch even schrikken als een agent op het raam klopt als je net lekker ligt te slapen om je dit te melden. In het gezellige plaatsje Nelson hebben we een wijntour gedaan zodat we nu alles weten over pinot gris en pinot noir welke overigens heel erg goed smaken! Daarna was het tijd voor een tweedaagse wandeling door het prachtige Abel Tasman National Park. We zagen er allebei een beetje tegenop om 40 km te wandelen met onze nieuwe hikingboots aan (zulke ervaren wandelaars zijn we nou ook niet). Eindresultaat na de wandeling: 8-5 voor Loes..qua blaren. 'S nachts sliepen we in een erg basic hutje aan het strand. Geen kookfaciliteiten, geen licht en ijskoud water. Ook drinkwater was soms moeilijk te vinden. Gelukkig waren we goed voorbereid en hadden we onze eigen overheerlijke pastasalade mee. De wandeling zelf was echt super; prachtige verlaten stranden, regenwoud en met een heuse watertaxi terug naar het beginpunt.
Van de warmte naar de kou in Franz Josef, waar we een gletsjer hebben beklommen. Gewapend met muts, handschoenen en schoenen met ijzers eronder gingen wij de gletsjer op. Tussen blauwe ijswanden door lopen is weer eens wat anders..
Wanaka staat bekend om haar ansichtkaartachtige blauwe meer met daarachter besneeuwde bergtoppen. Wij genoten vooral van de heerlijke zon en onze voetjes kregen wat rust.
Voordat we op reis gingen zagen we al uit naar Queenstown, de adventurecapital of the world! Heel lang gevreesd, maar toch gedaan: Een van de hoogste bungyjumps ter wereld! Het was kiezen uit 43,45 en 134 meter...en als stoere chicks gaan we natuurlijk wel voor het echte werk: de Nevis Highwire van 134 meter! Na een slapeloze nacht was het gisteren dan zover. Wat een kick!!! Jullie kunnen het bewijs zien op een dvd. Die middag ging het avontuur verder: wild water raften op een snelstromende rivier (een grade IV+ voor de kenners...). Ook dit was weer erg gaaf om te doen. 'S avonds lagen de twee dutchies uitgeteld op de bank. Zoveel adventure was hun net iets teveel...

• 08 December 2006 - 08:12

Tessel:

Wat een avonturiersters zijn jullie toch :). Gletsjer beklimmen, bungeejumpen en wild water raften, ik ben onder de indruk van jullie lef hoor meiden. Liefs!

• 08 December 2006 - 09:13

Wiljanne:

Hey meisjes,

Wat een leuke, mooie, spannende, geweldige verhalen weer! En wat een gave foto's! Ben weer helemaal jaloers.

Hier missen jullie niks....behalve Sinterklaas dan...maar ja , vergeleken bij Nieuw-Zeeland stelt dat niks voor. Verder is het hier heel erg herfstachtig weer: veel regen en wind...brrr...grrr!

Maar de tijd gaat snel hè! Nog maar iets meer dan een maand en jullie zijn weer terug :)

Geniet er nog maar lekker van!

Liefs Wiljanne

• 13 December 2006 - 15:11

Marije Z:

Leuk om weer een bericht van jullie te lezen! Klinkt wederom allemaal super! Geniet nog van de laatste maand, voor je het weet zit het er alweer op...! Kus Marije

• 13 December 2006 - 20:56

Jitha:

Weer erg genoten van stories en foto's!
    Inmiddels ben ik begonnen met het schrijven kerst- en nieuwjaarskaarten. Voor jullie komen de lieve, goede wensen dan in deze vorm. Ik hoop dat 2007 jullie net zo veel moois mag brengen als 2006, al zal de vorm wel heel anders zijn.
    En een fijne, zonnige, vrolijke Kerst!
    Liefs van Jitha en Hans Peter

He meiden, geniet er nog maar even van, want het is zo weer voorbij..
    Voor nu mooie kerstdagen en een heel gelukkig en spetterend 2007 toegewenst!! Maar aan jullie kerstkaart te zien, gaat dat helemaal goedkomen! Zo de kerst doorbrengen lijkt me toch wel heerlijk!

• 22 December 2006 - 10:47

Dirma:

Ohhh sorry voor de drie keer.. Dat was de eerste en de laatste keer dat ik een reactie plaats..haha..

• 23 December 2006 - 20:17

Wilco En Jenny:

bedankt voor je kerstmail van bon bini beach en ook vanaf hier uit dit koude kikkerlandje fijne kerstdagen.