Kerst in het zonnetje - Reisverslag uit Sydney, Australië van marliesloes - WaarBenJij.nu Kerst in het zonnetje - Reisverslag uit Sydney, Australië van marliesloes - WaarBenJij.nu

Kerst in het zonnetje

Door: Loes en Marlies

27 December 2006 | Australië, Sydney

Hebben jullie allemaal een fijne kerst gehad? Wij hebben het super naar onze zin in Sydney, je zou bijna vergeten dat we een week geleden nog aan het rondreizen waren door Nieuw Zeeland. De laatste paar dagen zijn we naar o.a. Milford Sound geweest: een afgelegen fjordengebied waar we een bootcruise hebben gemaakt. We hadden nog een flink eind te gaan naar Christchurch, dus was het even doorrijden langs de gehele zuidkust (de scenic-route welteverstaan) en via de oostkust omhoog. Onderweg hebben we heel wat wildlife gespot: zeeleeuwen, albatrossen en als klap op de vuurpijl de zeldzame yelloweyed pinguin (vanaf een afstandje). Alsof dit nog niet genoeg is, hebben we onze trip afgesloten in Kaikoura waar we hebben gezwommen met tientallen dolfijnen! Zoals we al eerder aangaven zijn Kiwi's erg gastvrij: in Christchurch mochten we het weekend slapen bij de ouders van het huisgenootje van Annelies, dus stonden wij op een vrijdagmorgen voor de deur bij de moeder des huizes: uh ja, bent u de moeder van Jane..? Rare situatie maar hier is dat dus normaal: daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren!
Onze vliegreis naar Australie ging met een tussenstop in Auckland waar we Jantien (vriendin van Loes) ontmoetten: wat leuk om haar weer te spreken zo aan de andere kant van de wereld.
In Sydney aangekomen waren we niet meer met z'n tweetjes: Iana (vriendin van Marlies) en Natalie uit Engeland komen ons gezelschap houden. Natalie blijkt nogal wat connecties te hebben die ons naar de beste feestjes uitnodigen. Zo hadden we voor Oud en Nieuw een uitnodiging staan om dit in een select gezelschap in een penthouse bij de Harbourbridge te vieren... Maar de dutchies gaan alleen voor het allerbeste (haha): een huisfeest in een megagrote villa met privestrandje aan de Harbour, eigen dj en zo'n 400 gasten.
Marlies heeft de ultieme Sydney-experience beleefd door de Harbourbridge te beklimmen. Vanaf de top had ze een prachtig uitzicht over de stad. Het kerstgevoel is hier niet echt te merken, dus om toch wat in de stemming te komen zijn we naar een kerstconcert in het Operahouse geweest.
Onze kerst was erg geslaagd, al was het toch wat raar om aan het strand te zijn (met kerstmuts op) en zonder familie :(
We hebben ons getrakteerd op een uitgebreide lunch in een visrestaurant aan de kade bij de Harbour (we kunnen maar niet genoeg van dit uitzicht krijgen). Al vielen de wijntjes wel wat zwaar in het zonnetje, vooral als je zoals Marlies een fikse keelontsteking hebt en je eigenlijk geen alcohol mag!
Nou we moeten weer verder, Bondi beach wacht op ons.............

• 27 December 2006 - 04:35

Mariska:

he meiden!! prachtige foto's en superverhalen weer!ik zit dus nog steeds in melbourne, en ook vanaf 2 januari nog! (tot en met 11 januari!) moeten dus ff afspreken, leuk!! heel veel plezier met oud en nieuw in sydney, ik ga het ook aan het strand vieren, iets voorbij geelong! wat is het leven toch weer geweldig he! genietze en tot snel! kus maris

• 27 December 2006 - 10:34

Simone:

Jazeker een fijne kerst gehad... wel a little bit traditioneler dan jullie haha. Zag je ouders nog in de o-dienst! Gave foto's weer. Misschien een stomme vraag, maar ehh wanneer staat de terugreis ook alweer gepland? Liefs, Simone

• 28 December 2006 - 12:22

Babke:

hoihoi,
    lijkt me wel een gave gewaarwording: kerst met zon in plaats van regen....
    marlies, heb je ouders nog gesproken (ook in de o-dienst), hoop dat je m'n smsje nog hebt gehad? geniet van oud en nieuw zonder oliebollen (wil je nog een zak kopen voor een goed doel? bewaar ik ze wel in de vriezer hihi)
    x babke

• 29 December 2006 - 15:31

Tessel:

Hey Hey, nou dat is weer eens wat anders dan de bossen van brabant waar ik mijn kerstdagen heb doorgebracht, maar dat was ook fijn. Dit weekend fijn weer in Grunn oud & nieuw vieren. Liefs!!

• 03 Januari 2007 - 21:46

Simoontje:

He Loes en Marlies! Nog een heel gelukkig 2007 gewenst! In tegenstelling tot jullie heb ik in plaats van een zonnige kerst een heerlijke witte en zonnige kerst gehad in Zuid-Duitsland en lekker geskied... Maar kerst in bikini lijkt mij toch ook leuk om eens meegemaakt te hebben! Heel veel plezier nog en Loes tot gauw bij de clubuitjes!

Liefs,

Simoontje